In de hieronder gestelde bepalingen is contractant 1 de opdrachtgever en contractant 2 de opdrachtnemer
1. Contractant 1 verklaart met het repertoire en de prestaties van contractant 2 bekend te zijn;
2. contractant 1 zal de prestaties van contractant 2 niet zonder diens toestemming opnemen of laten opnemen, uitzenden of laten uitzenden;
3. contractant 1 vrijwaart contractant 2 voor de gevolgen van het eventueel niet voldoen van de voor optredens verschuldigde BUMA-rechten;
4. tenzij het contract anders vermeldt, verplicht contractant 2 zich een half uur voor aanvang aanwezig te zijn op de optreedlocatie en zich daar te melden bij de opdrachtgever of diens vertegenwoordiger;
5. tenzij het contract anders vermeldt, dient de ruimte/speelvloer beschikbaar te zijn voor contractant 2, zodra deze zich bij opdrachtgever heeft gemeld;
6. indien contractant 2 aanwezig dient te zijn rond lunch- (12.00 – 14.00 uur) of dinertijd (17.00 – 21.00 uur), dan verzorgt contractant 1 een passende lunch of diner t.b.v. contractant 2, welke niet zal zijn een snackmaaltijd (bijvoorbeeld patat, pizza). Indien contractant 1 hier niet in voorziet, zullen de volgende onkosten aan contractant 2 worden vergoed: per persoon € 20,00 voor een lunch en € 40,00 voor een diner. Deze bedragen zijn exclusief BTW;
7. indien door overmacht het optreden of de opdracht niet kan plaatsvinden, zijn beide contractanten
gerechtigd deze overeenkomst als vervallen te beschouwen. Weersomstandigheden vallen niet onder overmacht.
8. indien één der contractanten meent te mogen stellen dat de andere partij zich niet aan de bepalingen van deze overeenkomst heeft gehouden, wordt hiervan door de ene partij binnen 5 dagen na de dag van het optreden per aangetekende brief melding gemaakt aan de nalatige partij;
9. onverminderd het recht op schadevergoeding volgens de wet, heeft contractant 2 bij annulering van het optreden of de opdracht recht op de volledige gage, althans een redelijk percentage daarvan, afhankelijk van de termijn van opzegging door contractant 1
• Opzegging 1 maand of korter voorafgaand aan het optreden / de opdracht: 100%
• Opzegging tussen 1 en 3 maanden voorafgaand aan het optreden / de opdracht: 75%
• Opzegging tussen 3 en 5 maanden voorafgaand aan het optreden / de opdracht: 50%
• Opzegging langer dan 5 maanden voorafgaand aan het optreden / de opdracht: 25%
10. reiskosten worden door contractant 1 vergoed. Als er op de plaats van het optreden parkeerkosten verschuldigd zijn, zullen deze door contractant 1 worden vergoed, evenals de eventuele tolheffing die contractant 2 tijdens de reis voor dit optreden zal moeten betalen;
11. indien contractant 1 niet aan de in het contract en algemene voorwaarden gestelde afspraken voldoet, is contractant 2 gerechtigd het optreden of de opdracht ad hoc te annuleren onverminderd het recht op de volledige gage;
12. voor zover contractant 1 algemene voorwaarden hanteert en deze zouden afwijken van hetgeen is bepaald in deze overeenkomst, zal de inhoud van de overeenkomst en algemene voorwaarden van contractant 2 prevaleren.
Algemene voorwaarden
Deze voorwaarden zijn ook als pdf-document te downloaden.